Salutari tuturor cu mic si mare.

In speranta de a aduce un zambet pe fata oricarui cititor, cu dorul de a scrie si cu putin timp liber va ofer o ocazie unica de a freca menta.

vineri, 29 noiembrie 2013

Trec anii si trebuie sa colaboram

Buna ziua draga cititorule,
Voi incepe aceasta postare prin a transmite La multi ani! tatalui meu, Groza Mircea Catalin si ...
La multi ani! unui blogger cu Greutate, Emil Calinescu.
In continuare, vreau sa discutam despre parteneriatul in blogosfera, parteneriatul intre bloggeri si intre bloggeri si sponsori.

Un parteneriat intre doi bloggeri este perfect normal si natural. Colaborarea este in special benefica daca temele sunt complementare. Dar exista metode de promovare si in cazul in care cei doi bloggeri scriu pe aceleasi tematici. In acest caz, cei doi bloggeri vor indruma cititorii catre o alta opinie pe acelasi subiect. Lucru pe care cititorii in general il apreciaza. Cu toate ca o colaborare intre bloggeri de acest fel ar fi cea mai utila ea nu este realizata constant in general de catre bloggeri fiind preferata alternativa blogroll-ului.

Colaborarea cu diverse companii sau institutii mass-media pot fi reciproc avantajoase in cazul in care bloggerul scrie cel putin decent.
Avantaje pentru blogger:
  • are permanent un subiect despre care sa scrie 
  • primeste obiecte din partea companiei pentru a le testa
  • uneori chiar ii raman acele obiecte
  • in cazul in care nu primeste nimic poate fi platit pentru redactarea unor articole pe o anumita tematica
  • realizeaza concursuri sponsorizate
  • isi creste popularitatea si credibilitatea in ochii cititorilor.
Avantaje pentru compania/institutie mass-media:
  • creearea unei imagini pozitive prin intermediul unor persoane externe
  • informarea permanenta a posibililor cumparatori in legatura cu produse si promotii 
  • obtinerea de feedback in legatura cu activitatea companiei sau domeniul de activitate
  • posibilitate de promovare a unui nou produs, a unei campanii sau a brandului (din cauza faptului ca un blog este indexat mai usor de google decat un syte este de preferat pentru o companie sa colaboreze cu unul sau mai multi bloggeri pentru a obtine o informare generala a pietei tinta.
  • testarea punctelor tari si slabe ale unui produs pentru a stii pe ce sa se axeze in promovarea lui. 
Lista avantajelor mutuale poate fi limitata doar de imaginatia celor care colaboreaza. Atata timp cat se va gasi un punct comun convenabil pentru ambele parti se voi gasi si solutii de colaborare.

Hai sa iti dau un exemplu de colaborare care mi-ar face mie placere si ar putea fi utila si pentru compania cu care as colabora.
O companie de telecomunicatii apeleaza la serviciile mele si imi ofera telefoane, tablete si alte gadget-uri pentru a le testa si a le realiza un review pertinent. Personal in majoritatea cazurilor faptul ca am folosit acel produs intr-o perioada de o saptamana pana la 3 saptamani inseamna plata suficienta dar nu ar strica daca uneori as putea avea alternativa de a pastra produsul.
Avantajele mele:
  • gadget-uri cu care sa ma joc si sa le testez 
  • tematica generala a blogului se va schimba putin pentru a scoate in evidenta postarile realizate despre obiectele primite
  • implicare suplimentara in activitatea de blogger
  • realizarea articolelor din ce in ce mai profesional deoarece din acel moment nu mai reflecta doar imaginea mea cat si a sponsorului meu.
Avantaje pentru companie ( de exemplu  partenerul Superblog 2013, www.connect.ro )
  • postare de banner sau reclama pe blogul partener
  • realizare de publicitate despre sectorul de piata, despre companie sau produsele acesteia
  • preluarea anunturilor importante pentru urgentarea transmiterii informatiei catre posibili cumparatori
  • crearea unei imagini pozitive pentru companie
  • realizarea unor opinii referitor la sistemul de livrare, angajatii companiei , etc.
Totusi cand vorbim despre un parteneriat intre o companie si un blogger problema ramane in dificultatea bloggerului de a ramane obiectiv in legatura cu textele redactate. Acest lucru este destul de dificil de obtinul dar este foarte important atat pentru credibilitatea scriitorului cat si pentru imaginea companiei.
Personal consider ca o companie care plateste pentru opinia obiectiva a unui blogger realizeaza o miscare mai inteligenta in comparatie cu impunerea unui text asupra bloggerului.
La urma urmei, un blogger care nu scrie ce gandeste nu mai poate fi considerat un blogger integru.
Tu ce spui despre aceasta problema? Unde este defapt linia invizibila intre a fi blogger si a fi PR-ist pentru o companie?
Este pana la urma o idee buna pentru blogger sa accepte postari advertoriale de la companii sau ii poate indeparta cititorii?
Aceasta postare a fost realizata pentru Superblog 2013.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.