Salutari tuturor cu mic si mare.

In speranta de a aduce un zambet pe fata oricarui cititor, cu dorul de a scrie si cu putin timp liber va ofer o ocazie unica de a freca menta.

vineri, 8 noiembrie 2013

O zi din alta viata


Draga cititorule,
Astazi iti voi purta imaginatia in timpurile medievale atunci cand toaletele nu existau si cea mai buna metoda de a te deplasa era cu un cal sau o caruta.

Astazi vreau sa iti povestesc despre viata mea anterioara. Am avut ocazia de a sta de vorba cu o vrajitoare autentica si mi-a spus totul despre vietile mele anterioare. Eu vreau sa va povestesc doar despre una din zilele mele.

Cu mult timp in urma, dar totusi dupa ce Papa Gregory Cel Mare decreta ca replica "God bless You"este un raspuns corect pentru un stranut, in anul 633 intr-o zi de vara am fost trezit de un fluture.
Am lasat special usile deschise pentru ca nimic nu se compara cu aerul curat al noptii. Dar cu siguranta si prima briza a diminetii contopita cu razele plapande ale soarelui ma umpleau de energie.
Era o zi mare, ziua in care Regina avea de luat o decizie importanta pentru ea cat si pentru popor.
Am luat ulciorul de apa si m-am clatit minutios. In prezenta reginei igiena si respectul te ajutau sa iti pastrezi viata. Seondeok nu era o regina rea dar, era temuta, era printre cele mai bune lucruri care se intamplasera pentru Silla.
Ah, Silla, un regat in care fiecare zi era echilibrata, la jumatatea intre linistita si la un pas de primejdie.
Parca imi amintesc ca intr-un vis...
 Copacii verzi si plini de viata, mirosul diminetii de iarba stropita de roua iti aduceau o pace interioara si iti limpezea mintea in cateva secunde de meditatie.
Asa cum va povesteam, in acea zi trebuia sa merg la palat, o cladire superba sprijinita de dragoni si cu un aspect care te aducea cu picioarele pe pamant. Si asa si trebuia sa fiu, nu s-ar fi cuvenit altfel pentru sfatuitorul reginei.

Ajuns la palat m-am indreptat direct catre sala tronului. Aceasta era ziua in care regina trebuia sa decida daca va avea un rege si cum il va alege. Oare care va fi viitorul regatului?


Asteptarea in sala centrala facea parte din cele mai lungi momente ale zilei. Cat timp Seondeok se pregatea pentru o noua zi. Eu, alaturi de ceilalti supusi, trebuia sa stau in genunchi in fata tronului.
Odata ajunsa Seondeok ordona sa se aduca o masa si o harta si spune:
- Aceasta zi va fi cunoscuta ca ziua viitorului sau ziua cocosului invingator deoarece in aceasta zi va voi impartasi voua planul meu. Vreau ca acest regat sa infloreasca si sa prospere dar pentru asta avem nevoie de mai mult pamant.
Avand rolul de sfatuitor trebuia sa inteleg cat mai exact ce dorea pentru a-i putea oferi drepteatea sau a o sfatui ceva diferit si pentru aceasta am intrebat:
- Regina mea, de unde sugerezi sa luam noul pamant?
Ce teritorii vezi ca va ocupa Silla in urmatorii ani?
Seondeok se uita la mine cu o privire vicleana, lua harta si trasa noi linii pe ea apoi spuse:


-Acesta va fi noul nostru regat si chiar daca va fi platit cu sangele si cu sangele fiilor si ficelor noastre il vom avea. Trebuie sa il luam sau va fi luat de altii si noi nu vom mai avea scapare. Vom fi mici si lipsiti de putere si vom pieri sub piciorul vecinilor nostrii.

Stiam ca se va ajunge la o astfel de decizie dar, fara un rege care sa ne conduca in batalii, va fi aproape imposibil.
Trebuia sa vorbesc si trebuia sa vorbesc urgent si privat nu sup privirile tuturor, Seondeok trebuia sa ma asculte.
La sfarsitul intalnirii am avut norocul sa fiu solicitat de regina si sa pasesc prin gradinile regale alaturi de ea. Acela a fost momentul perfect.
Seondeok a fost inteleapta si chiar surprinzatoare de intelegatoare dar, conditiile sale erau dificile.
Pretendentii sai trebuiau sa calatoreasca pana in Africa de unde sa aduca o floare numita Celosia, sa ingenuncheze un urs momit cu fructe de padure si sa pregateasca un desert care sa trezeasca strabunii din pacea lor eterna.
Soarele apunea peste colinele din fata dormitorului meu si singurul lucru la care ma puteam gandi era reteta mea de praline...

Acest articol a fost redactat pentru Superblog 2013.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.